حمّاد بن عیسی گفت: در محضر امام صادق علیه السلام بودم، به من فرمود: «آیا می توانی نماز را خوب بخوانی؟» عرض کردم: «چگونه نمی توانم و حال آنکه کتاب «حریز» را که درباره نماز نوشته شده است، از حفظ دارم.» حضرت فرمود: «برای تو ضرر ندارد، برخیز و نمازی بخوان تا من ببینم که چگونه می خوانی.» حسب الامر حضرت رو به قبله ایستادم و شروع به خواندن نماز کردم. تمام نماز را از نظر رکوع و سجود بجای آوردم، امّا حضرت آن را نپسندید و فرمود: «نماز را خوب نخواندی. واقعاً چقدر زشت است برای مردی که شصت و هفتاد سال از عمرش می گذرد و حال آنکه نمی تواند یک نماز کامل با مراعات حدود کامله آن بخواند.» من خجالت کشیدم و خود را کوچک دیدم. عرض کردم: «فدایت شوم، شما نماز را به من تعلیم دهید.»امام (ع)فرمودند: «نماز را خوب نخواندی. واقعاً چقدر زشت است برای مردی که شصت و هفتاد سال از عمرش می گذرد و حال آنکه نمی تواند یک نماز کامل با مراعات حدود کامله آن بخواند.»پس، امام علیه السّلام رو به قبله راست ایستادند و دست های خود را آزاد گذاردند و انگشت های دست آن حضرت به هم گذارده شده بود و ما بین دو قدم آن حضرت از سه انگش دارالقرآن کریم آل ياسين منطقه ی بن رود...
ما را در سایت دارالقرآن کریم آل ياسين منطقه ی بن رود دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 156 تاريخ: يکشنبه 5 دی 1395 ساعت: 5:25